amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Saturday, March 19, 2011

Mari berkelana - Perak

#1

Kan hani kawin kan..
Kan kat Ipoh kan..
Plan asal nak balik hari je..
Tp plan bertukar last minit!

#2
Plannye adalah..
Lepak lumut and beli ikan bilis.
Haha!

Sambil2 tu singgah menyinggah la mane2..
Bih kurang jln2 tnpa arah.
Sight seeing n amik gambar je..
Oh btw, hotel pn x book lg..
Sebab tu tajuk die mari berkelana~

#3
Sudah kenyang mengisi perut kat wedding hani.
Dua kali tambah okeh!
Kau ado?

Bersungguh2 aku makan..
Pastu lyn2 amik gambar..
And our next destination..
Xde arah!

#4
Aku dh bagi destinasi pertama.
Iaitu..

Hospital Bahagia Tanjung Rambutan!



Bersungguh2 carik mane hospital tu.
Memula tanya kat pak guard sekolah.
Pastu tanya kat balai polis!
Pastu tanye kat makcik dr dlm kereta.

Dan akhirnya berjaya!

#5
Saje nak experience hospital bahagia tu. Slalu dgr cite je. X pernah sampai. Skang ni aku bley berlagak..
Korang pernah masuk jln2 dlm hospital bahagia?
Aku pernah!





#6
Hospital tu ade 79 ward. Pastu kwsn die besar gile. And die bukan la mcm hospital yg aku byangkan. Ward die mcm quarters lame2 dulu.

Tapi skeliling rumah tu ade pagar berduri la..
Mse lalu kat salah satu ward tu..
Aku nampak ade org tgh menyangkung nampak bontot kat tgh2 laman!

Tp mcm kesian je dorg sume tu..

#7
Next destination adalah cadangan en mok iaitu..
Makan mee rebus sedap di Ipoh!




#8
Okeh! Aku makan 1.5 pinggan mee rebus.
Haha! Not bad la.. Dah la mkn kenduri hani smpai 2 pinggan.
Pastu layan mee rebus plak..
Kenyang!



#9
Skang kat bota. Singgah dulu sebelum meneruskan perjalanan kitorg ke Lumut.
Minum teh o panas ngan kerepek2 time hujan cmni adalah syahdu..

Sembang2..luruskan pinggang lepas beberapa jam dlm kereta..
Pegi toilet and rilex2 sekejap dan bergerak ke Lumut.

#10
Aku bangga dgn teknologi.
Boleh?
Glabah x ayat aku?

Haha!
Book hotel dgn tepon je.
Cube kalo x de tepon. Mesti ktorg tido kat bus stand!

Tq to abg shidi. Sbb bg no tepon hotel. And luckily ada available room lg. Risau gak kalo ttbe full sbb ni kan cuti skolah..

#11
Best gile dapat mandi..
Segar bugar..

Mau sambung berjalan2..
Lepak tepi laut mlm2 ni kat waterfront lumut pn layan..

Bye!

#12
Nothing much to do here.
Tapi org ramai.
Lepak2 je..

Kalo dh namenye stok suka makan2..
Mari singgah mamak.
Minum teh tarik and kuih pau..

Just enjoying ourselve doing nothing!

#13
Wah!
Bestnye katil!
Esok banyak lg program menanti..

Till then..
Later peeps!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: