amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, March 8, 2011

Surabaya-wati 11

#41
Sumpah sejuk!
Tp masing2 excited nak naik Bromo.
Aku juga! Mau shooting banyak2..

Sejuk sejuk sejuk...
Mcm x caye je aku bangun awal harini. Kul 4 pagi lak tu!

#42
Lupe mau bilang. Semalam dgr bunyik kuat. Pastu pintu mcm menghempas2. Tp mempositifkan diri masing2 kate angin.

Kak et kata dlm kul 3 pagi cmtu die terjaga. Pintu bergegar2. Aku dgr sblm tu. Tp xde la pintu bergegar. Bile dh berjaya positifkan diri.. Lantas aku pun membuta seperti biasa..

Semua tanya kat pak eko. Die pun kata angin. So betul la jangkaan kami. Cuma pak chu je yg mcm x pecaya. Sbb die kate kuat..

Aku malas pk banyak. Kalo pk kang, sudahnye sume x naik bromo tu.

#43
Udah sampe bromo! Yeay! Wow! Banyaknye kuda.. Aku mau naik kuda~ tp mcm x confident pun iye gak. Sbb memang mendaki.. Mampukah kuda itu menampung beratku?





Dorang ni ajak naik jalan kaki sajork..
Jadi, ayo kita!

#44



Stengah jalan aku dh kepenatan. Dah la gelap. Pastu main jalan je. Jlnnya ngak rata. And aku pasti penuh ngan tahik kuda. Haha.

Pastu jalan kecik. Kena selisih2 plak ngan kuda2 yg lalu. Yg lalu tu lalu. Yg dok ikut ktorg dr kaki bukit tu smpai la ke atas.. Ngekor je..swuh naik kuda die. Kesian plak.

So aku pun naik kuda lepas stgah jalan. Bayarannya 50000 rupiah. Dlm rm15 utk naik n turun.. Kuda aku namanya Roni.

Kata mas yg bwk aku tu, kuda tu cowok. Makanya diberi nama Roni. Kalo kuda itu cewek..namanya Rina!

Si Roni ni baik. Mengikut arahan. Luv Roni.. Eh tetibe gila ngan kuda!

#45



Skang kat puncak. Tgh gile bergambar. Ttbe gunung bromo terkentut. Keluar asap hitam. Kan mlm td die meletup.

Cool la! Pengalaman kali pertama ni..
Indah!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: