amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, March 8, 2011

Surabaya-wati 10

#33
Nxt destination ktorg is bukit bromo!
Yippa! Ni la sbnrnye tujuan utama kesini..

Tp drpd blitar ke Bromo tu amik masa 5 jam perjalanan. So sebelum bergerak buat solat jamak kat surau dlm area makam suharto tu.
Lepas amik wudhu tu, bersungguh2 la ktorg carik surau pompuan. Skali org tu tunjuk masuk pintu yg kiri. Bile masuk je.. Same je upenye suraunye. Xde pn laki pompuan. Campur sesadoo..

Haha. Lawak plak aku rase. Tmpat wudhu kemain lg asing laki n pompuan. Skali semayang x asing pun..
Tu la namenye perbezaan budaya. setiap negara ade cara masing2. Tp seigt aku, kat Beijing dulu pun asing laki pompuan..

#34
Dr makam tu nak ke bas balik, aku dah malas jalan. So tahan beca aja. Duduk menyandar and biarkan org yg kayuh tu berpeluh2 carry peti ais mcm aku n cipan. Haha!

Syiok je. Kalo kat mesia, nak merasa naik beca, ke Melaka aja kita yuk!

#35
Erghhh..busan dah dalam bas ni. Jauh lagi Bromo. Hari dah gelap n hujan. Buat aku lagi rengsa. X dapat nak tgk view.

Td singgah di Pertamina, stesen minyak kat sini. Masing2 pegi toilet. Tp aku x. Malas je rasenye. Lg pun x rs nak kencing.

Bile tny drebar, lagi bape lame nak sampai.. Die bilang lagi 3 jam!

Pitam~

#36
Oi oi oi!
Bile nak sampai ni?

Tido n bgun.. Tp x sampai lagi..
Nak msg ngan capi la!

Kalo skang kat Bandung kan bagus..
Leh shupping~

#37
Akhirnye sampai kat Bromo. Tp belum puncak lg. Ni baru kaki Bromo. Stop kejap utk dinner. Tp fud x sedap kali ni. Mcm mskan cina.

But I'm ok je. Telan je ape yg boleh. Bukan makan utk kenyang. Makan utk alas perut. Tp x semua org pikir mcm aku. Dorg pk nak sedap. End up x makan. Pastu esok kang sakit perut masuk angin.
Dahhhhhhh jadi satu hal..

Tp betul la org cakap. Kalo nak tau perangai sebenar org tu. Pg travel ngn die. Then u will know jenis mcm mane itu org.

Ade yg stok x bley mkn sebarangan, ade yg kalo nak toilet tu kne yg bersih je. Yg kotor x boleh. Pastu ade yg bnyak songeh. Komplen sane sini. Ade yg stok kelam kabut. Sume bnda jd isu..

Macam2 kan.. That's y aku ske travel. Mcm2 bley tgk. And yg best nye..aku dh jmpe team travelling terbaik aku.
:)

#38
Dah sampai kat transit point utk naik puncak bromo. Bas dpt smpai situ je. So ni ktorg kne naik van kecik naik ke puncak.

Nasib baik hari malam. Jln berkelok2. Kat lereng2 bukit. Kalo hari siang, kompom makcik2 aku urut2 dada takut. Org tua kan lain sikit die pk. takut jatuh dlm gaung la.. Ape la..

Yg adik2 sdare aku yg kecik sibuk enjoy2. Rase mcm naik roller coaster. Ko bygkan, penuh satu van. Pastu jalan gelap yg gelap betul. Xnmpak apape. Jln jgn cite la..konar sane sini..

Yg lawak bile pintu depan van terbukak masa tgh baik punya konar. Muahaha! Sib baik abg sdare aku x berguling2 kuar van..

#39
Sampai jugak hotel Bromo Permai. sejuk. Plus hujan lagi. Masing2 dah bersweater2. Tapi aku?? Ye.. Masih dgn baju nipis sbb beg aku dlm van lagi satu!

Mati bekku la saye~

Cumil plak tgk kimi ngan yaya dgn winter gear dorang. Sorang ngan topi panda. Sorang ngan topi Bromo baru beli.



#40
Dah masuk bilik. Ai mcm air batu. Basuh muke n gosok gigi pn terasa kebas2. Kaki pijak lantai pun sejuk.
Xpe.. Mau tido. Skang dah kul 1 lebih. Kul 4 pagi nnt kena bangun. Mau naik lagi Bromo. Nitto~

-end day 2-

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: