amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, March 8, 2011

Surabaya-wati 8

#23
Tadi bfast dihotel sajork..
Pastu amik2 gambar kat dinding hotel..
Sebab dinding die santek!

Pas dah settle sume..
Maka bergerak la kami ke Blitar..

Sejuk plak dlm bas ni.
Masa utk tidor..

#24
Eh x ley nak tido plak..
Org ni bukak karoke lagu best2..
Tp idok le aku karoke..
Kang kena mrh plak ngn yg lain nak tido ni..

#25
Skrg ni macet teruk..
jalan kecik. Tp yg lalu sume bas n lori.
Jln menuju ke Malang.

Tp td lalu kat satu kwsn kepungan lumpur.

Cite die camni.
Ade satu kompeni ni buat perusahaan gas. So dorg tanam besi dlm tanah utk transport the gas la kan. Namenye pipeline.

Pastu thun 2004 tu, ade gempa. So itu paip sudah pecah la. Instead of kuar gas, skang paip tu kuarkan lumpur. Non stop. Sampai la skang 2011.

323 kampung musnah. Lumpur tu melimpah2. Utk elak die melimpah lagi, kerajaan pn bina la tembok. Kepung kwsn lumpur tu.

Yg jadi persoalan aku adalah, smpai bile nak kepong? Nnt lumpur tu makin banyak la?

Persoalan hajar plak, lumpur tu xde kegunaan ke? Kot2 sbnrnye tu ubat utk penyakit aids ke..

Hurmm...
Sama2 pk eh. Kalo ikutkan indo ni, dorg tinggikan tembok tu. But somehow, makin tinggi, makin penuh. Roboh lak kang..

Kan?
Takut plak aku..







Mase tgk tembok tu, aku igt lumpur tu xbnyak. Igt mcm sparuh je. Sekali, penuh!. Kalo tembok tu tinggi tu kan. Tinggi tu la lumpur dlm tu.

Jadi mcm pdg jarak pdang terkukur. Rata je. Yg nmpak dr jauh tinggal kubah masjid je. Yg lain sume tenggelam sudah. Pastu lumpur tu kan mcm lembik2. Kalo jatuh dlm tu, kompom ko slamat. X silap aku tinggi die 12 meter..

#26
Jalan jem weh..

Tgh2 jem ni, mcm2 benda aku nmpak. Td ade budak remaja selambe je nak kencing kat tepi jln. Bile nmpk muke ktorg dlm bas dok jerit2, die masuk dlm sket. Tp still la kencing merata..

Pastu tgh bz2 tgh pengemis2.. Si hajar plak menjerit. Nampak org tgh berak kat tepi sungai. Sgt selambe okey. Nampak buntuts..

Matila bodoh 40 hari aku ni..

#27
X ley tolong dah la.
Mengantuk.
Tidur dulu.. Dah sampai Blitar nnt aku tulis lagi..

Daaa~

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: