amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Friday, July 9, 2010

cikgu pulak kan~~

ok let me tell u this. my family sgt terkejut when akim the only brother of mine cakap dia nak jadik cikgu. sbb mase sekolah si akim ni banyak drama. bergaduh la. ponteng la. mcm2.

tapi hujung2.. die plak yg nak jadik cikgu yang dah tentu2 kena pegi skolah hari-hari. xpaham aku..dulu mcm2 alasan die bagi xnak pegi skolah. haha

bak kate one of my friends, jarang org yg memang cita2 nak jadik cikgu ni. aku pun heran. camne lak die ni nak jadik cikgu. tp xpe la. memandangkan aku kakak yang baik. aku n family ok je. mungkin die doa banyak..so die berjaya dpt masuk UPSI. haha!

maka haritu..kami pun menghantar budak sorang tu untuk di daftar. ingat kan yang aku emo2 ngan dj bangang tu. ha...time tu la. sume pun pegi. kecuali cipan adik aku yg kecik tu. sbb die ade kawad mase tu.

smpai sane dlm kul 1 lebih kot. terus daftar. aku pun sambil tu usha2 la bebudak semangat nak jadik cikgu. sume muke skema2 je. baik je.. tgu die setel daftar sume dah dekat kul 4. pastu pgi kemas bilik die kejap. kuar makan..and kitorg pun balik.

oh ye..aku sgt malas nak cerita detail korang layan je la gambar ye. gambar pun aku xletak semua. sbb aku malas jugak. hahah! apape pun..wishing him best of luck. semoga dapat jadik cikgu matematik yg bagus. jgn ko ajar anak2 murid ko ponteng sudah!

sebelum pegi posing dulu dgn bakal cikgu. aiceh! kalo ko x grad jadik cigu kim.. aku sunat ko lagi skali! penat aku bangun pagi nak hantar ko daftar tau!

si hajar juga nak bergambar. eh jap! apsal si akim tu kepit??? gile ko! tau2 nnt die adik cikgu tarian. mamposssss~~~ oh sila jangan. x sudi aku tgk ko lagi lembut dari aku!

bebudak sengal. keje nak gelakkan orang je. gambar ni sebenarnye penuh. tp aku crop bagi nampak muke je. muke masing2 lebar macam pinggan! hahhahaahahahah! pastu sorang mata kecik. yang sorang lagi hidung besar. lalalala~

pn emak dan en ayah yang juga konpius apsal la anak jantan diorg tu ttbe nak jadik cikgu. eh..rambut ayah i kaler silver. ayah u ade rambut silver ke??

mase ni aku ingat lagi dialog mak.
"meh mak tgk muke ko kim. eeeii...banyaknye jerawat ko"
mmg dow~ ..mak aku suke tgk jerawat org. tension okeh! siap 'eeeiii eiiiii' lagi.

ni dah setel sume nye. mengangkut barang gi masuk bilik. aku x paham apsal pompuan baju putih blakang tu buat muke bongok macam tu. over...siap pejam mata n jelir2 lidah.

END

1 comment:

Anonymous said...

AKIM...
sila blaja cara2 bgn pagi yer... jgn nak jd cikgu kelas malam plak...


-kak et-