amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Wednesday, July 7, 2010

cinta suci : ep 3 - kades luka~

dah lame x cerita pasal cinta hati aku si kades tu kan?
hurmm... baru2 ni kades teman akim kuar..
malam time tu. sbb akim nak carik suar pendek die kat downtown.

aku tau si kades layan kan je akim tu. sbb sblm tu die ade cakap kat aku die haus and penat. tp disebabkan akim beriya2 sgt..die pun ikut la..

xsampai setengah jam dorg keluar, akim call umah. die cakap ngan ayah. pastu ayah mcm stress je. ayat last yang aku dengar ayah cakap..

'balik la dulu..'

mase tu, macam nak luruh jantung aku. aku tau..ni mesti ade benda jadi kat kades. oh noooo!!!! sakit ke die? pengsan ke? atau kena strok ke???

aku tarik nafas panjang2..kumpul semangat nak dgr berita tu..lalu aku pen berkata..

aku: kenapa kades yah?
ayah: kaki terpijak paku kot. luka.
fuh! lega aku tuhan je yang tau. xde la patah riuk ke hape. terus aku texted akim swuh bawak kades balik. die perlukan bantuan segera. takut nnt kalo lambat..melarat pulak sakitnye..
bile nampak je muka kades..lega sikit hati aku. die mampu tersenyum lagi. bile dah ubatkan luka tu.. aku suruh die rehat je kat rumah. tp die insist nak teman akim. aku biarkan aje la. diri die kan..die tau mane baik mane buruk.

semalam aku pegi keja dengan junid. sbb ayah bawak kades pg check up. and guess what... die dah sehat balik. hari ni die yang hantar aku pg kerja.

yeay!!


p/s: ayah belikan kades spek mata baru. weehoo~~ terima kasih ayah!

2 comments:

h said...

junid tu sape???

h said...

Junid tu sape?