amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Friday, August 7, 2009

kami adalah rakan muda

Mase zaman aku sekolah dulu, Rakan Muda tgh glamer. Aktiviti2 die pon mcm best2. so banyak la cita-cita aku nak join rakan muda dulu kan..

Tp bile dah layak nk masuk rakan muda nih..rakan muda plak yg nan ado! Dah terkubor. Tp tak pe..untuk tidak menghampakan cita2 aku mase kecik..baru2 ni aku and bebudak pandan wat aktiviti rakan muda sendiri iaitu..

MENGEMAS RUMAH BARU INCIK ZAINAB!

Muahahaha! Gelak dulu.

Korg kagum x ngan diri aku nih kwn2? Aku kagum..hik hik. Bak kate mak aku..

”umah org ko nak kemas..umah sendiri pemalas lipas”

Kui kui kui..bukan ape weh..aku ase bile ade kwn2 yg mengemas same2 mcm syiookk!! Menarik je. Kat umah sendiri musti la malas sket. Haha!


:: yippie!! dah sampai! ::

Pagi2 lagi zai dah amik ktorg sume. Umah die tuh kat Kajang. Dlm 30 mins driving sajork. Xjauh sgt aku ase. Lagi2 ade highway. Time kasih samy veloo! *wah! tetibe!*

Kol 10.30 sampai dah. Perut aku lapar siot. Aku igt nk singgah bfast dulu. Tp zai da janji ngan ayh die xmo lewat sgt.

Sampai je trus mengambil tugas..iaitu..cuci tingkap sajork! Haha



:: mari mencuci tingkap itu ::

Sambil cuci sambil berburak. Tergelak2 la..tah ape2 tah bile aku pk balik. Tau2 je dah tghari. Mak zai panggil ktorg sume mkn. Nyummeh! Aku lapar!

Ado nasik lomak..sodap. xtau la sbb mmg sedap ke atau pasal aku lapar. Tp aku ase mmg sedap la.. *aiceh! Amik ati mak cik..assalamualaikum makcik~*

Sambung keje pas rehat tu. Pastu lepak sembang2 nagn mak n ayah zai. Dlm kul 2.30 gerak balik umah. Tp aktiviti kami x berakhir disitu..

Sampai umah pandan dlm kul 3..terus roger jojo. Tanye ape aktiviti seterusnye.

”korg kemas umah aku pulak”

Ah sialan lu jojo! Nak plak kemas umah ko. Keji. Time ktorg gutung ruyung kat mah zai die xjoin. Melepak kat umah je membesarkan perut! *larii!!jojo kejar!**

Sampai je dpn umah jojo..skali die kuar dgn bdan berkapur. Habis putih2. upenye mamat tu kena kalikate. Huwaa!!sedey!

”bawak la aku gi klinik”
”jom ar cepat..ktorg bwk”
”jap ar..nak mandi jap!”


Kan!! Tu la jojo..keji okeh. Kena tgu die mandi plak. Sementara tu sume gi umah aku. Smyg n refresh. Aroud 4.15 pegi umah jojo semula. Sib baik die dah siap.

:: nak gi amik jojo.. kami sume pkai bju cimb! ::

Anta gi klinik. Masuk xsmpai 2 min. Kejap gile. Doktor tu bodo bak kate jojo. Haha! Dr klinik trus gerak gi layan cendol!!

’weehoOo!!’

Besh wo..menangis je aku feel lyn cendol. Siap order mee rebus, rojak..prgghh!! canggih wa ckp sama lu.. jojo trus lupe gatal2 die tu. Dok mlyn gak cendol. Tp manyak komple..

‘xsedap la cendol nih. Kurang manis’

Banyak hal la lu mat! Bile sume dah membuncitkan perut ngan cendol n rojak..dorg nk wak jln2 carik makan. Nk gi mkn yong tau fu plak..

Sib baik xramai org..tgu skejap je dah dpt mkn n minum. Ktorg amik satu pinggan je. Masing2 sibuk kate dah kenyang. Tp xsempat aku amik gambar..dah licin dah pinggan tuh! Haish!!

:: sume nak masuk dlm gambar..tp gagal sbb jojo bsr sgt ::

Yg aku xbley bla tu..dah sikit pnye sengkak perut masing2..pnuh ngan mkanan..ngan cendo, yong tau fu n mee rebus serta rojak..ade ati lagi dorg nak gi lepak amed plak! Hadoi la..sah la kwn2 aku ni sume berperut panda.

Tah camne..xjadi lepak amed. Sume pulang ke pangkal jln. Balik umah je..aku ape lg..tidor ar. Perut dah kenyang..huhuhuw.

Bnyk lg aktiviti rakan muda yg akan menyusul..nantikan..zas!

No comments: