amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Saturday, August 8, 2009

Lambaian PD..wah!

Disini aku ingin mengumumkan bahawa aku lah rakyat malaysia yg paling patriotik skali! Dan dan tu jgk najib kalungkan aku pingat diraja..kan..!! kalo bab merepek..

Bukan ape..sbnrnye aku masih lagi kagum ngan diri aku nih. Bulan 6 aritu aku pegi PD dua kali berturut2 okeh. Dgn tema bercuti. Minggu sblmnye pegi ngan bebudak pandan..next weeknye pegi ngan family aku n papa.

Dah la stay pun kat tmpat yg same. Kat kondo TNB. And yg lg busuk..dpt apartment yg same mcm aku pg ngan bdak2 tuh. Kao ado? Haha..agaknye dorg dah mmg bagi aku hak milik unit tu la.

It was just a simple vocation la..but fun sgt. Lagi2 sbb ade faris! Weehhoo!! Paris dah besar..dah ley jln sket2. tu yg lg best tuh.

Gerak gi sane dlm tghari bcoz cek in kul 3 ptg. Siap bwk bekal lg. mcm2 mknan mak aku mask. Pack2 dlm tapower. Kunun nak mkn kat tepi pantai..tp ayah tersalah masuk jln. So terlajak. Sudahnye mkn kt teluk kemang. Bukan tepi pantai..tepi longkang hokeh!!


Dah sudah abis mkn trus gi cek in. rilex2 skejap. Melayan uno stacko..dah petang sket sperti biase..swimming pool time!!

Sbnarnye hari sblum tu aku gi wat treatment rambut. Org tu kate 2 hari xley basah rambut. Tp sape tahan beb..aku terjun jgk. Memula jaga jgk la. Xnak kasik rambut basah. Tp last2 xdapek den nak nolong. Terbonam jugak kepalo.

Tgk si paris mandi mcm lwk. Penat la mak die bli pelampung boat utk die. Tp die xmo. Nak berkepit ngan mak die jugak. But somhow..aku tgk je..die dah atas pelampung tu. Still omak eh kono la pogang..kalo x..mau melalak.


Aku mcm nk buat mcm mat saleh. Lepaskan je anak tu dlm kolam. Nnt die sendiri terapung. Tp tu la..xdibenarkan oleh 2 org nenek paris iaitu mak aku n ibu! Gile ko..kalo dorg nampak la aku buat jugak..mau kena bebel aku nih sepanjang hayat!

Yg paling sedih si hajar ni la. Die tu dah la demam.tp tgk kitorg trun pool. Die pon nak ikot jugak. Tah ape yang die buat..berenang riang sgt agaknye..terus terlanggar tebing pool tu. Berdarah hidong. Habis trsagat! Muahahaha!


Tau tau je die dtg kat aku..

‘long..ade pape x hidong aku nih’
‘hahahahhaa! Berdarah weh..hahahaha!’

oh ye..mmg aku rase lawak. Tiade lgsung rase simpati. Kui kui kui. Bak kate adik aku yg kudin tu..

‘ko nih mcm dah jatuh ditimpa tangga pastu tercium taik’

cas cas malang habis la tu. Sedey sedey..ko kena mandi munge la hajar oi!

Dah busan mandi pool..gi pantai plak. Mmg xde intention nak mandi laut pon. Cume nak bergambar je. Masing masing nak wat gambar melompat. Tp nan ado! Xjadik. Ye la..aku pakai camera compax sajork.. bukan DSLR..no no no..don veranganssss..


Maghrib tu sume dah naik. Siap2 nak gi makan. Makan sgt sedap. Seepud. And yg buat lg sedap adalah..kak iti yang belanje! Yeaay!! Mcm2 ade. Tomyam la..ikan baker la..otak2 lg..pergh..meletop!

Terus balik kondo pas makan tu. Tp xtido pon lagi..aku tgk tv. Ade konsert arwahnye si maikel jekson tu. Ttbe mase tgk tu aku rase mcm..dunia dah kehilangan satu bintang! Cewah!

Xde la..bukan ape..dlm konsert tu aku tgk penonton die siap menangis2 bagai. Tu blum kire yg hysteria sampai pengsan..ish ish..dahsyat!

Dekat kul 1 aku masuk tido. Tido xsedar diri punye..ngantuk. lgpun aku pernah sampai kat tempat tu..so xde la masalah xboley lelap ke hape. Sib baik la xde hantu kaco aku. Ishk! Aku still takot nih..

Esoknye bgn agak lambat. Trus gi tepi pantai. Xmandi pon. Dok lepak2 je..tp xlame. Swimming pool jgk jd pilihan. Berendam lagi sampai dkt tghari.


Aku konon2 dah nekad xmo mandi lg. malas nak bilas2 sume. Tp tgh aku pose2 ikan duyung kat tepi pool tu..si Paan tolak! Ohh..! sgt keji!

Paan ni bapaknye si paris. Dah jd bapak org..tp sengal. Xpasal2 aku kena mandi lagi pool tu. Chait! Biadap u paan..


Tghari cek out. Kuar melayan kopitiam kat PD tu. Mkn roti bakar. Pastu terus balik KL. Tp yang menariknye..ayah ikot jalan kampong. Bukan highway. Sambil2 tu dgr la kisah die dulu2..

Lalu Bandar seremban la..itu la ini la. Menarik jugak la. Slalu ikot highwat je. Tp kali ni jln baru. Tgk kmpung2 kiri n kanan. Phew! Agak cool!

Sampai umah dlm kul 3. tp dorg nih sambung mkn durian pulak. Kul 5 baru family papa gerak balik. And ktorg masing2 carik bantal lantas membuta beramai2 kat hall. Haha!

Akan tatapi..xsampai sejam aku tido..adik aku kejut. Si zai dah ade kat luar. Ceh! mamai2 aku jmpe die. Ajak lepak ngan kwn die kat ampang point. Aku mcm malas. Tp die tgu jugak. So kena la pegi.

Kununnye kat ampang point. Tp xjadik. Akhir cerita..,melepak kat amed sajork! Haha. Mmg xboleh dipisahkan langsung ngan amed nih.

Kesimpulan cite nih..aku adalah rakyat Malaysia yg sejati dan abadi. Sobab eh..aku menghargai pantai Port Dickson. Tu yg sampai 2 minggu berturut2 pegi sane!

No comments: