amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Sunday, September 13, 2009

gendang gendut

burp!

hah ko..masuk2 je dah belahak macam ular sawo. kekenyangan sebonar eh..

iyo..td makan dokek santai cafe tu. tp idok la meletop sgt. makanan die ok ok je la. buleh la nak mkn. view pn santek. and kat area tu pn ade psr ramadhan. so sementara tgu berbuka tu.. jln2 la cari apetizer kononnye..

aku: aku nak roti john!
jojo: tak payah x payah..mkanan dah banyak.
aku: ala..tu jadik la apetizer.
jojo: tu bkn apetizer la..

tah pape tah. bagi aku tu la apertizer. haih! glabah nye jojo.

lin: aku pun nak carik apertizer la..
aku: ko nak carik ape?
lin: nasik kerabu.

kannnnn!!? nasik kerabu tu apertizer la plak lin oi..??

wlpun asyik kena halang je ngan jojo n zai.. ni x boleh beli.. tu x boleh beli.. hasil pasar ramadhan itu adalah seperti berikut:

- popia
- murtabak
- satar *tetibe mase ni jojo sokong lak aku beli benda nih!*
- tauhu bakar
- samosa ayam
- air apentah yg zai beli

ha..banyak gak tu kan! tp yg aku xleh lupe, mase nak beli putu bambu tu. eksited gile aku n lin bile nampak tu. trus berenti depan kedai tu n pk pk nak bli bape banyak..

bdkkedaiygckpslowje : dah abis kak
akuygxdgrbdktuckp : nak 2 ringgit
linygmcmblur : err...
bdkkedaiygckpslowje : dah abis..

linygmcmblur : da abis la weh..
akuygxdgrbdktuckp : ooo..da abis eh? ok la..

dah budak tu kate abis..lagi aku mintak 2 ringgit. gilo! ckp slow sgt la adek oi..mcm dlm kelambu. cubo ckp kuek sikit. tlingo acik ni jarang servis bulan2 poso nih..hahah! lawak x? x lawak? aku rase lwk je..biar la!

mkn2 mcm biase. dok ngan dorg ni memekak je la kejenye. ade je yg nak digadohkan. dah abis mkn tu gi carik surau. sib baik ade kat situ. tapi xde lampu. mentol terbakar.

haisshh! golap! mati aku!

tp seb baik lin punya hp ade torch light. hehe..lega...

pas mkn trus gi jusco. nak suping2. aku xde pun plan nak suping sbnrnye..cuma tmn jojo je. tp last2..abis gak lak seratus. tergoda okeh! i beli kebaya fendek gitu..meletop kao! lin buat keje gile kat situ..die pekenan ngan satu baju kat patung tu.. abis dibogelkannye patung tu! aku lari dulu!


sib baik ade zai..die tukang pegangkan tgn patung tu. kalo la pak gad nmpak. abis korang! sbnrnye..si lin dulu keje kat jusco tu. tu yg sukati je dibogelkan ptung tu. mungkin die masih rase die keja disitu..haha!

oh ye..kitorg gi kg baru..isi gas kete zai. die pkai NGV. 1st time aku tgk isi gas nih. cam seram dow. aku terus kuar kete. sbb aku terbayang nnt gas tu meletop la ape la..haha! aku nak raya!

sbnarnye gi kg baru tu nak hantar utie skali. die ade hal kat sana. tp xbtau pun ktorg ape halnye. but sounds serious la. rupenya..nenek die meninggal. innalillahiwainailaihirojiun..

aku zai n jojo quite frustrated la sbb die xbtau awal2. die cume kate nak gi kg baru ada hal. so ktorg trus la gi jusco dulu. soping2 bagai. yg uti pun follow je.. tp aku rase mesti jiwa die xtenang mase tu..still, die boley gelak2 lagi..
ish ish..sian die..xpe xpe..benda pun da jadik kan.

kul 11.30 baru sampai umah. saje try2 baju baru. skali nak sarung tu mcm ketat lak! erk!!! adakah aku dah gemok????

giler ar..aku nak posa lagi sebulan bley? jom jojo..kite buat program kuruskan badan. hikss...!

ape lagi korg bace ni? dah abis cite dah.tapi sebelum tu..

kita sedekahkan alfatihah utk arwah nenek utie. semoga rohnya ditempatkan dikalangan mereka yg beriman.

al-fatihah

[the end]

2 comments:

Anonymous said...

Huarh..huargh..lawak2 jer kn ari tu.Tp aku x tau ar knp si mast agk senget skit hr tu.Cam pelik t'lobih dr ptg smpai le mlm.Putu bambu da hbs ko g mnta due wringit.

Aku rse hr tu nyer mknn cam x mnarik jer weh sedangkan hr biase yg aku g cedap gaban jek..

Hbs ar ak klo pak guard tgk cctv nie msti ak da jd org WANTED kt JJ tu,gelemer nyah..

Jojo tau x kelija aku bogel kan patung tu ngn zai? klo die tgk menangis begling dow.

lynn said...

Huarh..huargh..lawak2 jer kn ari tu.Tp aku x tau ar knp si mast agk senget skit hr tu.Cam pelik t'lobih dr ptg smpai le mlm.Putu bambu da hbs ko g mnta due wringit.

Aku rse hr tu nyer mknn cam x mnarik jer weh sedangkan hr biase yg aku g cedap gaban jek..

Hbs ar ak klo pak guard tgk cctv nie msti ak da jd org WANTED kt JJ tu,gelemer nyah..

Jojo tau x kelija aku bogel kan patung tu ngn zai? klo die tgk menangis begling dow.