amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, September 1, 2009

sape kate wajib kawen skang?

umur 25 tu dah besar ke? dah boley kawen ke? atau persoalan yg betul adalah.. adakah umur 25 tahun tu dah jdaik wajib kawen? mari bersama2 saya menyelongkar misteri kawen ini..

[ramai yg gemarkannya terasa hebat sentiasa. resepi uncle slocam tinggi quality gardenia...]

iye..bersama lagi kita selepas iklan penaja.

baiklah..aku start kisah kawen nih.

skang org dah slalu tanye aku

"bile nak kawen?"
"ko bile lagi?"
"bile nak mkn nasik minyak?"

ha.tu la antara soalan2 wajib bile aku gi mane2? and jawapan aku ialah..

"tunggu la wa besar nnt"
"da besar nnt kawen la.."

kalo x pon..

"ko sebok tanye aku nak kawen bile. ape kate ko bagi aku duit. ha..boley la aku kawen"

hak hak hak..

tp ikut la sape yg tanye tu kan. kalo kwn2..bley la aku bagi jwpn no 3 tu. kalo mak cik2..kena la sopan2 sket..aiche! kot kot mak cik2 tu ade anak bujang encem2 ke..wah! rejeki!

bagi aku kawen pd umur skrg bukan la wajib lagi. baru je nak start life. ttibe kena kawen. ssh jugak kan. lain la kalo suami ko tu anak dato ke hape ke. atau pun dah stabil ke..lain la cite.

aku xphm knape ade org yg diri sendiri xstabil lagi to sibuk nak kawen. dgn kerja xde. yg bf or pakwe die tu plak keja xtetap. kejap ade..kejap xde. aish! takut je bile aku pikir cane nak idop nnt.

but i know sumhow they will make it la kan. cume sanggup ke xsanggup. tu je. kan dah janji sehidup semati sume mase bercinta. so kalo dua2 stok malas keja..dwet pun ade xde je...kena bersiap sedia makan pasir bersame2 xgitu.

bagi yg kawen awal tu.. bukan la aku kate no good. its good oso. dah jodoh kan. mmg la kena kawen. drpd ko wat keje xsnunuh.

yg x kawen lagi plak..*mcm aku* x patut ko rase rendah diri ke hape. bagi aku tu hidup masing2. nak kawen, kawen..xnak kawen..dok la sorg2. jgn menyusahkan sesape sudah. xgitew??

abaikan je mulut2 yg reka nama andartu la..andalusia la..bukan dorg pun suap ko makan. dorg tu sbnrnye jeles sbb dorg dah kawen. xboley nak berjimba2 tanpa sempadan mcm org2 bujang inih.

xcaye? cube ko ajak dorg gi clubbing ke..shopping ke..hape ke..musti jwpannye..

"la..anak2 kat umah tu.."
"aku kena masak nih.."

mcm2 la..tp itu sgt menunjukkan mereka sbnrnye nak ikot tp xboleh. so..pegi mampus sama mulut2 dan org2 itu okeh.

dun get me wrong ye..aku xckp salah atau betul kawen awal ni. bagi aku tu ikot individu.

yg jadik salah adalah..ko nak kawen awal tp ko menyusahkan sume org. paham? sampai duit nak wat kenduri pon ko kena mntak kat makpak ko..and makpak ko pun bukan nye senang sgt..haiya..ko sangat semak. fullstop.

eh tapikan..aku ade la kenal org. umur die mase tu 24. tp die xde steady bf lagi. pastu siap mandi bunga bagai ko..camon la kan..24 tu muda lagi kot. ape je yg ko nak kejar sgt?

tp mcm berjaya plak aku tgk. by 25 die dah kawen. n skang die tgh mengandung. pastu yg xtahan tu..sibuk2 tanye aku bile nak kawen. umur dah 25 la..bla bla bla..

ye ar..umur aku 25. so? ape masalah ko?

xkan ko nak aku ikot ko kawen mase umur 25 gak? siap mandi2 bunga. pastu swuh org sane sini carikan jodoh. erkk!! zaman nih pun ade lagik eh org cani.

heheh..hehe..

aku nak gelak.

ok.stop pasal itu org. skang psal aku.

bile akunak kawen nnt aku kawen la k. korg jgn sebok tanye2. aku tampo kang.lagipon aku ni..msak pun xreti lagi. umah pn xde lg. ape pn xsedia lg. ko bajet aku nk kawen la dgn serba kekurangan tu? nan ado!

kang xpasal2 kawen sehari pastu korg nampak aku ngan laki aku kat tepi jalan. tgh kutip batu nak wat serunding. boley?? haha!

ok la. dats all. kesimpulan cite aku adalah. umur xmenentukan ko kena kawen ke x. if org kate 25-27 dah patut kawen. tp ko dah more than that rank..ko xpyh rase sedey. itu bermakna tuhan bagi ko peluang tuk ko berjimba2 ngan kwn.

hmmphh! kalo xde kawan..meh berjimba ngan aku meh! aku on sajork..

bye~

3 comments:

LABUCHEE said...

muahahaaa...mast...
gitukla bile kite lum kawen org duk sibuk "bile nk kawen weh.."
bile da kawen sok " bile nk timang anak neh" bile da ade anak 1, duk tnye lagik bile nk tambah2 dan tambah lgik anak tuh....adesslaa, lumrah alam..hikhik....

Mast said...

tau xpe..
tu yg maleh nak menjwb tu. hihi

Wanie said...

kalo yg tanya tu kawan tak pe lagi mast...bleh sekeh jer diorg tu... tp kalo yg menanya tu makcik, pakcik, tok, nenek, sepupu sepapat & kadang2 tu takat bau2 bacang jer... hah yang tu susah skit nak tackle...lagi di jawab, lagi lebih2 plak nak berceramah... tp apa2 pun..KITA MASIH MUDA..hahahaha!