amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Tuesday, January 19, 2010

kurus sgt kah?

semalam hidup aku dihujani dgn satu isu hangat..
iaitu KURUS!

adakah aku kurus rakan2???
ye..aku tau kamu kamu semua akan mengatakan TIDAK.
bagus! kerana kamu pandai jaga hati aku.. ngeh ngeh..

kes no 1

smlm aku breakfast ngan nizar n hazwan kat kedai aunty..
tgh masyuk melyn kopi o ais aku tu..
ade sorg pak cik ni dtg jumpe hazwan.
rupenye die mmber ping pong si hazwan nih ha..

aku xknl pun. xpernah bertegur pun ngan pak cik tu.
tp memandangkan aku ni adalah wanita sopan..
aku nak angguk sket kat pakcik itu..
xsempat aku angkat kepala..skali die sound..

"awak mkn banyak sikit. kurus sgt"

erk!!
x tertelan rasenye roti bakar aku tu..
ape kes pakcik?? saya x knl pun pakcik..
kenapa pakcik sanggup lukakan hati saya sampai mcm nih?

kes no 2

masa sembahyang xohor kat opis.. kak ena secretary msuk skali ngan aku.
cam biase..aku pas smyg tu dok la tergedik2 dpn cermin membetulkan tudung.
dlm otak pulak dok pk lagu-lagu yg membuatkan aku berjoget2 sambil tu.
skali kak ena mengeluarkan kata2 durjana itu..

"kak ena tgk awak ni x gemuk2. kurus je dari dulu. mkn la lebih sikit"

oh nooooo...
serangan kali kedua dari kak ena ibarat menabur garam di luka..
pedih sekali..

OUCHhhh!!

aku rase kn..
aku rase la...
mn de aku kurus..
ade je org lagi kurus..

dorg sruh makan banyak2?
aku mmg mkn banyak.. dah mcm jin aku rase..
tp tu la... semuanya terkumpul kat pipi!
tersangkut agaknye..
pipi aku yg jd mcm kulum kura2..
err... apahal lak kura2 nih?

tp serius weh..
pipi yg naik. tu yang aku rase banyak sgt daging kat muke aku nih.
kalo pakai tudung mcm terkeluar je pipi tu dr tudung.

camno??? bukan salah aku kan..
aku ada baka ninja turtle kah?
ish! xpaham btul aku..

*mast sedang berpikir cara2 utk menguruskan pipi dan membesarkan bontot*

No comments: