amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Monday, January 18, 2010

what wud i be if i'm not a post fix executive

ttbe busan mengadap emails n calculations yg banyak itu.
maka soalan ini pun terlintas kat pale hotak aku yg canggih nih..

if..
i'm not a post fix executive..
maybe..
i wud be..

1. a reporter. aku kan sbenarnye bercita2 nak jadik wartawan ni dari dulu. tp mase nak pilih course 'kewartawanan' dulu, x dibenarkan oleh ayah aku. so pasrah. mase sekolah dlu pun aku adalah sub editor tuk school magazine. mmg cas cas papparazi aku nih.. asyik ke hulu ke hilir ngan camera dlm sume event. siap buat interview tah ape2 tuk dimuatkan dlm majalah skolah.

2. photographer. sbb aku sgt chenta camera. sebenarnye die adik bradik wartawan td tu la. wartawan musti la ade kamera. n musti la amik gambar n dptkan shoot2 menarik utk meng up kan lagi cerita sensasi aku tuh.. skarang? terkubur. korg nak ke tgk gmbar2 kapal??

3. lecturer. fyi, aku study tanpa cita2 dulu. aku just study sbb xde ape lg nak buat slain study. so pas abis degree..aku bercita2 nak study lg. sbb aku malas kerja. so aku menggunakan alasan hendak menjadik lecturer spy aku ley sambung master. but after sumtime..bile dah dpt offer keje ni.. hilang la cita2 palsu aku itu.. cewah! tp jap..korg bygkan aku jdik lecturer..bayangkan!!

4. pemuzik + penyanyi! aku suke muzik. aku suke menyanyi.. menari.. menyanyi.. aku suke main piano.. organ n keyboard. tp dah sgt lame x usik benda2 tu. organ kat umah pun rosak sudah. cume kblkangan ni aku jeles ngan zai n dd sbb dorg reti main gitar. padahal dulu gitar aku x minat. asyik la mengadap keyboard tu. bertukar arahkah aku?? i'm still into music..no matter what.

5. lovely wife. hakkk tuih! hhaha. ni last option la. kalo dah malas sgt keje..kawen kan aje! tp tu la.. bakal laki aku tu musti seorg yg suke mkn fastfood mcm aku sbb aku xreti masak. n beliau juga perlu rajin jln2 n merayau2 tanpa hala tuju supaya aku x mati keras kat umah tu..and..die jugak perlu reti mengawal emosi bile baju die x bergosok. aku benci jantan yg tau nak marah2 ni. kalo aku x gosok..ko gosok la sendiri ngeng.. ape guna ada tangan? eh..mcm x lovely je aku nih. ah pedulik!

wah..rupenye sume minat aku adalah hiburan semata2. hahha! mungkin ade sebab knp Tuhan nak aku terlibat dlm shipping line nih n bukan yg aku minat.

i might not be this mast if i were reporter, lecturer, photographer or musician.. but luckily shipping is one of my fav too. *selepas 5 tahun belajar transport!*

look at me...
i'm Mast..
a screwed post fix - logistic executive!

peace!

No comments: