amaran

aku suka cerita macam-macam. pasal itu la..ini la... campur-campur. penggunaan bahasa dalam blog ini adalah sgt tidak baik utk akademik especially yang mane nak pekse tu kan... but i dont care. sume benda n cerita serta ayat dlm ni adalah mengikut kesukaan aku sebab ini blog aku..bukan blog ko. so x payah la pandai2 nak kondem2 or komen2 ye. kalo ko suke menaip, sila buat blog sendiri and taiplah sampai lebam. i dont welcome any comment yg bersifat kepochi. tamat

Sunday, January 3, 2010

sedih x de motif

kawan2!! aku rase nak nagis la..mcm sebak je..sebab ape?? sbb tadi..tadi aku termakan daging korban.. sumpah aku xtau tu daging korban.. masa amik lauk tu.. dah terdetik yg daging tu semacam je..tp aku pk..

'xkan la..raya haji dah lame abis'

bila tgh mkn tu, mak aku btau tu daging korban! erk! trus stop! daripada lauk msk lemak cili api daging..trus aku mkn jadik msk lemak cili api kentang.. ye..kentang n kuah semata2 yg aku mkn..

ok cop!
aku xmkn daging korban tu bkn sbb geli okeh!
bukan jugak sbb aku xbiase dok kampung ke hape..
jgn nak speku bukan2..cuma aku xsuke rase die..

camne nak terangkan eh? rase die bg aku mcm ade rasa rumput + darah.. ntah la..mmg tekak xley terima.. slame ni mmg aku akn elak mkn daging korban nih.. tp tah camne td leh termakan..

rase??
erm..rasa manis tadi.. lauk yg ptutnye pedas pun aku rasa cam manis je td. tp aku igt sbb kentang.. pelik je rasa.. baru dua suap aku dah kate kat mak aku lauk tu rase semacam. rupenye... haiyooo~~

terus aku bg ayah aku daging tu.. biase la en musa..die tazkirah la aku secara halus. die kate benda baik pun x suke.. daging yg fresh pun xmkn..nak mkn daging lame tu.. lps die ckp camtu.. trus aku rase cam nak nangis.. tp aku xsure nak nangis sbb kne skolah ngan ayah aku ke..atau sbb termakan daging tu..

ntah..

tpkan.. aku mcm yakin yang aku rs nak nangis sbb aku termakan dging tu la~~
aku mcm terbuat sesuatu yg diri aku xsuke..
rase mcm sadissss je ms aku mkn td.
trus xlalu mkn..
uhuk!! faham x ape aku rase nih?

- lembu ini kacak -

aku ni mmg jenis yg mkn ayam n daging yg normal je.. pelik2 xde la.. ade org yg ske mkn kambing la..daging kerbau la..kan? toksah la bagi aku.. mahal mcmne pun lamb chop ko tu.. aku xpandang!

daging lembu plak aku cume mkn daging die je. no hati..no limpa..no tembusu.. xnak la mkn yg dalam2 tu.. ade aku pnh dgr org mkn perut lembu ngan lidah lembu.. aku x seberani tu! aku xmkn itu semua. aku mkn yg basic2 je okeh!

camne la aku ni nnt.. dibuatnye aku kawin ngan org yg pesen mkn benda2 exotic ni.. adeh!! jenuh la aku nak blaja masak lidah masak merah la.. xpun tembusu rebus la. hurm! payah dowh.. tp tu semua ok lagi.. jgn nnt dpt laki yg pesen mkn mentah2 sudah!

jgn speku bakal laki aku tu mamat jepun! oh no.. i dont like sepet2..

sambil taip ni, aku dok tonggang air masak yg nak masuk tah bape cawan tah. teringt2 plak lembu kena korban. iskk! xbley bla la.. mcm kembang tekak.. naik bulu roma aku!

lagi2 terigt gambar lembu bunting kena culik dlm paper smlm. laaaaagiii kesian! dah la tgh pregnant! pastu kena sumbat plak dlm kereta iswara! boddo punye pencurik!

nnt rajin aku wat entry mknan pelik2 nih. skrng masa utk membutakan mata..
zzzZZZZ..nite uollss~

p/s : agak2 korg..lembu korban yg aku
mkn td tu jantan ke betina?



No comments: